.png&w=3840&q=75)
28 novembar 2025 | OOgnjen J.
Auto kamere su u 2025. bukvalno postale “norma” – više nije pitanje da li da imaš kameru, nego koju da uzmeš.
Gužve, bezobrazni vozači, parkiranja na milimetar, osiguranje koje traži “dokaze”… kamera ti vrlo lako može sačuvati i živce i pare.
Ajde da prođemo kroz to šta stvarno vredi, bez marketing bajki!
Ukratko:
Rezolucija i senzor
Full HD (1080p) je "minimum minimuma". Bitno je i koji je senzor unutra – bolji senzor znači čitljive tablice i noću, ne samo danju.
Noćni mod
Ako voziš po gradu, autoputu ili taksiraš, noćni snimak ti je verovatno važniji od dnevnog. Treba ti “night mode”, “STARVIS” ili neku napomenu da je optimizovano za low-light, tj. noćno snimanje.
Ugao gledanja
Oko 140–170° je sweet spot : dovoljno široko da uhvatiš celu širinu trake + trotoar, a da ne liči na fish lens.
G-senzor
Kad detektuje udarac, kamera “zaključa” fajl da se ne može obrisati. To je ono što hoćeš da radi automatski – da ne misliš o tome.
Parking mod, GPS, WiFi
Bitno ako često parkiraš na ulici, u haosu i želiš da ti snima kad te neko “nagnječi” na parkingu, ili da lako prebacuješ snimke na telefon.
Montaža i kablovi
Idealno: da možeš sam da je zalepiš/namontiraš, provučeš kabl oko šoferke i zaboraviš da postoji.
Hajdemo sada na konkretne modele.
Ako hoćeš da prođeš što jeftinije, a da opet imaš nešto što će realno snimiti situaciju, dobar entry-level je:
Šta dobijaš:
HD snimanje, dovoljno jasno za generalnu situaciju na putu
širok ugao gledanja, da uhvatiš celu traku ispred
automatsko snimanje čim upališ auto + preklapanje snimaka (loop)
kompaktna kamera koja se ne ističe na vetrobranu
Ovo je tip kamere za nekog ko kaže: “Ne zanima me WiFi, aplikacije, samo da imam dokaz ako neko napravi glupost.”
Za te pare – sasvim korektan “prvi sloj zaštite”.
Ako hoćeš već ozbiljniji snimak i više kontrole, a opet da ne odeš u premium zonu, tu već ima boljih priča.
Zašto je zanimljiva:
dual setup: prednja kamera 1080p, zadnja 720p – pokriven si i napred i nazad
Ekran – pregledaj snimke na brzaka
140° ugao – lepo hvata širinu puta bez preteranog izobličenja
F2.0 blenda i solidan senzor – korektan snimak i pri slabijem svetlu
Ovo je realno odličan setup za grad, posebno ako često parkiraš u rikverc, manevrišeš po haos-parkingu i želiš da imaš sliku šta se dešava iza tebe, ne samo ispred. Dosta je popularna u Beogradu, Novom Sadu i Nišu.
Ako nećeš dual kameru, nego pristojnu prednju, sa fokusom na jednostavnost:
Glavne fore:
1080p @ 30 fps – dovoljno za čitljive tablice u normalnim uslovima
širokougaoni objektiv (oko 170°), pokriva celu širinu puta i trotoara
G-senzor – kad se desi udarac, snimak se čuva
SCR 4600 je dobar izbor za vozača koji hoće “stavio sam, radi, ne diram više”, bez cimanja oko aplikacija i dodatne opreme... za one koji cene kvalitet i hoće kameru koja traje više godina.
Ako ti je fazon: “Kad već uzimam, da uzmem nešto ozbiljno i završim priču na duže”, onda već ima smisla premium dash cam.
Ovo je već ozbiljna igračka:
4K 2160p snimanje sa 8MP senzorom – brutalna oštrina, bitno ako ti je važno da se vide šrafovi na tablicama
podrška i za 2.5K 1440p / 60 fps ako ti je važniji fps tj. "tečniji snimak"
Auto HDR za noć i loše svetlo – manje pregorelih farova, više realnih detalja
WiFi + GPS – skidaš snimke na telefon, mapa rute, brzina, pozicija
gomila sigurnosnih funkcija: upozorenje na kamere, napuštanje trake, itd.
Ovo ima smisla za:
ljude koji mnogo voze (službena kola, autoput, dostava, taxi, posao van grada)
one koji žele ozbiljan dokaz za osiguranje, sud, ...
sve koji vole da im je tehnika “top tier” i da ne razmišljaju o upgrade-u za 5+ godina
Većina Dash cam-a ti gleda napred, ali realno, pola manjih oštećenja dešava se pri parkiranju unazad. Tu upada u priču posebna rikverc kamera.
Ako imaš već ekran u kolima, ovo je najjednostavniji način da prestaneš da pogađaš “jesam li blizu zida ili nisam”.
Evo ukratko:
Hoćeš samo da imaš kameru, najniži budžet:
Uzmi EXTREME XDR106 – minimalan trošak, maksimalna korist za osnovnu zaštitu.
Hoćeš ozbiljniju zaštitu + zadnju kameru, do ~9.000 RSD:
hoco DV3 dual kamera – idealna za gradski haos i svakodnevnu vožnju.
Hoćeš jednostavnu, normalnu kameru, bez cimanja, dobar kvalitet:
Sencor SCR 4600 – “namesti i zaboravi” varijanta.
Hoćeš premium, 4K, WiFi, GPS, parking mod, pun gas:
Mio MiVue 955W – kamera za one koji žele mirnu glavu i maksimalan kvalitet snimka.
Bonus:
Dodaj LAB-1830 rikverc kameru i zaboravi na grebanje branika i nagađanje.
Na kraju dana, auto kamera je onaj gadžet za koji misliš da ti “ne treba”, dok ti jednom stvarno ne zatreba — i tad si sebi zahvalan što si je kupio.